📻 توییت گزارش روز بازاریابی دیجیتال 📻

توییت گزارش روز بازاریابی دیجیتال

سلام، 💯
قبل از اینکه به گزارش ✅ روز بازاریابی دیجیتال برسم اشاره کنم که 🎯 هدف از شرکت در یه همایش تخصصی حداقل برا من اینه که ظرفم بزرگتر بشه جاهای خالیش نمایان.
یعنی چی؟ یعنی اینکه من با یه سری دانش و علمی که در مورد یه چیز تخصصی دارم تو یه همایش تخصصی شرکت میکنم تا بعد اون همایش تازه بفهمم خیلی چیزا رو نمیدونستم و با سر نخ هایی که گرفتم دوباره اون دانش رو آپدیت کنم.

یه بار دیگه این همایش ثابت کرد که نباید با این فرهنگ جامعه، دنبال انتقال تجربه بود، تصمیم گرفتم بجای فقط غرغر و شکایت، یه حرکت موثر هم بکنم.

اونم ترجمه یه کتاب بازاریابی دیجیتال پرفروش دنیا به صورت گروهی بود، که تو پست مربوط میتونید هم کتابا رو ببینید هم به کتابی که دوست دارید ترجمه بشه رای بدید.

همایش روز بازاریابی دیجیتال

احتمالا میدونید روز 21 اردیبهشت همایشی با عنوان روز بازاریابی دیجیتال در دانشگاه الزهرا برگزار شد، که بازاریان دیجیتال معروف ایران رو دعوت کرده بودن تا تجربه هاشون رو در کسب و کار اینترنتی به اشتراک بزارن.

اول دمشون گرم که تونستن با رسانه هایی که داشتن این همه آدم علاقمند به این حوزه رو یه جا جمع کنن.

شروع همایش روز بازاریابی دیجیتال

قبل از اینکه به قسمت نقد ماجرا برسم حتما باید تاکید کنم که خیلی ارزشمند و پر زحمت هست برگزاری رویداد های این چنین و از دوستانی که برای خلق این داستان تلاش کردن ممنونم.

ولی خب باید اینگونه نقد ها و انعکاسش وجود داشته باشه تا همایش ها و مراسم بعدی رشد کنن.

مطمئنا هیشکی دوست نداره همایشش یا ارائش بد بشه مخصوصا بعد از این همه زحمت ولی خب سری های اول همیشه مشکلاتی وجود داره که تجربه میشه برا سریای بعد.

مثه تمام جوامع گیک ها، شور خاصی برا توییت کردن بین شرکت کننده ها شکل گرفته بود، برا همین سعی میکنم گزارشم رو بیشتر با توییت های دوستان بنویسم تا نظرات شخصیم.

چند تا از توییت های مربوط به استفاده از توییتر رو ببینید 😀

توییتر در روز بازاریابی دیجیتال

 

 

استفاده از توییتر در روز بازاریابی دیجیتال

 

توییتر و روز بازاریابی دیجیتال

 

غرغر به سبک توییتری

حورا وکیلی یه جا وسط صحبتاش یه اشاره کرد به جماعت غرغروی توییتر، غرغرا هم انواع مختلفی داشت، یه سریاش به حق بود یه سریاش هم بی انصافی.

غرغر به سبک توییتری

 

از ویو بالا و جای دوربین گرفته …

ویو بالای همایش

ویو بالای همایش

جای کرین

جای کرین

دوربین همایش روز بازاریابی دیجیتال

 

تا آموزش نحوه استفاده از کنترل

کنترل همایش

 

و کلک اسپانسر برنامه که تو تبلیغات گفته بود یک ماه خدمات رایگان در صورتی که بعد ثبت نام 14 روز بود.

 

کلک اسپانسر

 

و مشکلات میکروفن

مشکل میکروفن

 

مشکل میکروفن

و استفاده از مک بوک برا پرزنت ها و اسلاید ها و …

استفاده از مک بوک

 

محتوای مطالب روز بازاریابی دیجیتال

باید بگم که انقدری که به جوانب کار پرداخته شده بود به محتوا و کیفیت اون پرداخته نشده بود. در واقع کسی که تو این چنین همایشی شرکت میکنه بازاریابی دیجیتال رو میفهمه و نیاز نیست مفاهیم اولیه دوباره بهش گفته بشه.

حالا دلایل محتوای این شکلی میتونه زیاد باشه، از قرارداد های nda دوستان ارائه دهنده میتونه باشه تا اینکه این دوستان مارکتر های خوبی هستن نه انتقال دهنده های مفاهیم خوب.

هرچند به شخصه فکر میکنم هنوز فرهنگ اشتراک گذاری تجربیات تو جامعه ما شکل نگرفته.

تو این زمینه توییت های زیادی داشتیم:

محتوا در روز بازاریابی دیجیتال

 

محتوا در dmday

 

محتوا در روز بازاریابی دیجیتال

 

محتوا در روز بازاریابی دیجیتال

 

محتوا در digital marketing day

 

محتوا در روز dmday

 

محتوا در dmday

ترند شدن dmday در توییتر

طرفای ظهر بود که با تلاش مستمر و پیگیر شرکت کننده ها هشتگ dmday ترند شد :دی

ترند dmday

ترند dmday

ترند dmday

 

خب بریم سراغ ارائه ها

چراغ اول رو حورا وکیلی روشن کرد

شخصیت حورا وکیلی رو دوست دارم، خیلی خودشه و صاف و صادق و صمیمی هست، دوستانی که تو برک کنارش بودن دیدن چقدر با وجود خستگی، تقریبا تا لحظات آخرش وایساده بود و به سوالات دوستان پاسخ میداد.

پرزنت حورا در مورد کمپین‌های وایرال در شبکه های اجتماعی بود، اگه بخوایم در مورد محتوا صحبت کنیم، مثالاش خوب بود و اون قسمت که وایرال مارکتینگ چی نیست.

ولی برا جماعتی که مفاهیم دیجیتال مارکتینگ رو میشناسن خیلی کار داشت، بنظرم بهتر بود نحوه اجرا و نکات عملی و تجربیات کمپین ها گفته بشه یا ابزار های رصد این کمپین ها و …

حورا وکیلی dmday

 

حورا وکیلی

حورا وکیلی در dmday

یه مصاحبه کوتاه با محمدرضا فرحی در مورد سمینار داشتم که میتونید تو اون فایل بالا گوشش بدید.

ماجراهای taboo and dirty marketing و میز گرد خلاقیت 😀

میزگرد خلاقیت درباره دیرتی مارکتینگ و تابو مارکتینگ و تفاوتاش بود. که به کمپین های مختلفی که تو ایران اجرا شده پرداخته شد. و اینکه حساسیت این ماجرا ممکنه لطمه بزنه به اصل برند.

اعضای پنل روز بازاریابی دیجیتال:

محمد علی جنت خواه از طرفداری بود بخاطر اون صراحت گفتارش در رسانه های طرفداری و خبر های بدون سانسورشون.

داود مشتاقی از مدیسه و اون تابو هایی که در مورد لباس زیر وجود داره.

عطا خلیقی سیگارودی از اتاقک، با اون کمپین که قرار بود مشکل مکان جوون ها رو حل کنن 😉

پنل dmday

 

پنل dmday

 

میز گرد خلاقیت روز بازاریابی دیجیتال

 

پنل روز بازاریابی دیجیتال

 

پنل dmday

 

میز گرد خلاقیت روز بازاریابی دیجیتال

 

میز گرد خلاقیت dmday

کدتخفیف خوب است یا بد؟ (چلیوری در dmday)

متین ارشادی از چلیوری درباره کد تخفیف گفت و فرمولاش که بی انصاف نباشم برام جالب بود نحوه محاسبه اصولیش البته یه سری دوستان نظر دیگه ای داشتن.

چلیوری در روز بازاریابی دیجیتال

 

متین ارشادی در dmday

 

توحید علی اشرف و نقش استراتژی در دیجیتال مارکتینگ

میشه گفت اولین قسمتی که تقریبا افراد یه جورایی باهاش راضی بودن صحبت های توحید علی اشرف بود. بنظر شخصی من این همایش در مجموع سطح محتوای خوبی نداشت ولی بعضی ارائه ها نسبت به بقیه بهتر بود.

توحید علی اشرف همون اول صحبتش از این گفت که عطا خلیقی با اتاقک میخواد مشکل مکان جوونا رو حل کنه ما که از اول گفتیم جا با ما (اشاره به سایت زیر مجموعه علی بابا)

جا با ما در روز بازاریابی دیجیتال

توحید علی اشرف دست رو خوب چیزی گذاشت، استراتژی. چیزی که خیلی از بازاریابان دیجیتالی درش مشکل دارن یعنی ابزار رو میشناسن ولی راه رو گم میکنن.

اینکه ما نمیتونیم همه قسمت های مارکتمون رو با هم داشته باشیم یا اگه داشته باشیم به نتیجه مطلوب نمیرسیم خیلی مهمه.

توحید از این گفت که چجوری توی شروع بیشتر به واسطه ابزار ها همه چی رو امتحان میکرده و بعد از یه مدت دیگه نتیجه ای که میخواستن نگرفتن و شروع کردن به قسمت کردن بازارشون و هدف گذاری برا یه قسمت خاص.

بهتر بود حالا که زمان گذشته و اطلاعاتش سوخت شده آمار دقیقتری میدادن از هزینه ها و ROI، بقول محسن شعله: یادمه اون زمان علی بابا اینترنت رو فرش کرد از تبلیغات.

ولی به هر حال ایران هست و قرارداد های عدم افشا و مشکلات انتقال تجربه و …

ارائه توحید علی اشرف

 

ارائه توحید علی اشرف در روز بازاریابی دیجیتال

 

ارائه توحید علی اشرف در dmday

 

ارائه علی بابا در dmday

 

ارائه توحید علی اشرف در dmday

 

ارائه توحید علی اشرف از علی بابا

 

ارائه علی بابا در روز بازاریابی دیجیتال

 

توحید علی اشرف از علی بابا

 

یه قسمت گفتن که تو اون زمان محتوا رو متوقف کردن و تمرکز رو گذاشتن رو بازار خاص، که برای دوستان سوال شد.

توقف محتوا در علی بابا

 

حمیدرضا سعادتی از دیجی کالا

 

چی بگم از بازاریابی رویدادی دیجی کالا (event marketing)

یکی از قسمت هایی که خیلی به من برخورد ارائه حمیدرضا سعادتی بود از دیجی کالا چون بیشتر از یه ارائه یه بازاریابی بود برا سیستم همکاری در فروش دیجی کالا.

هیچی نگم بهتره، نظرات دوستان توییتری گویاست.

حمیدرضا سعادتی در dmday

 

حمیدرضا سعادتی در روز بازاریابی دیجیتال

 

دیجی کالا در dmday

 

اینم توییت خودم:

دیجی کالا در روز بازاریابی دیجیتال

 

حمیدرضا سعادتی و dmday

 

میان وعده ها، پذیرایی و ناهار

میان وعده ها و پذیرایی، از حق نگذریم خوب بود و تیم اجرایی این قسمت خیلی زحمت کشیده بودن. همون اول کار هم تو پک گیفت یه بسته از بن مانو و قهوه ترکشون بود.

گیفت روز بازاریابی دیجیتال

اینم یه توییت با یکم سانسور البته

پذیرایی و میان وعده dmday

البته به عقیده دوستان ناهار خیلی راضی کننده نبود.

نهار روز بازاریابی دیجیتال

 

ناهار dmday

 

مجتبی جوانمردی از سامسونگ قرار بود از محتوای هوشمند بگه …

والا چی بگم بعضی دوستان یا نمیتونستن انتقال تجربه بدن یا نمیخواستن، بیشتر یه ارائه کلی و سطحی بود و بدون هیچ انتقال تجربه ای.

سامسونگ در dmday

 

مجتبی جوانمردی در dmday

 

مجتبی جوانمردی در روز بازاریابی دیجیتال

 

داستان همیشگی مرغ و تخم مرغ

مرجان سلیمانی از تپسی هم در مورد پلتفرم های دو سویه (double-sided platforms) صحبت کرد یه سری از دوستان مثه آقای فرحی تقریبا راضی بودن.

ولی به نظرم تو این زمینه وبینار جناب عادل طالبی رو ببینید خیلی مطلب بهتر جا میافته، اینم یکی از جملات ایشون:

مرجان سلیمانی از تپسی در dmday

بازاریابی BTL و کمپین‌های موفق در ایران

میثم کیهانی و هوتن هاشمی از پارس آنلاین که اومدن با ارائه پر انرژی که داشتن جو رو عوض کردن.

نظر شخصی – انقدر مباحث ساده و بدیهی بیان شد که در واقع توهین به شنونده بود این موضوعات، میثم کیهانی هم که هرچی جمله از استیو جابز بلد بود رو آورده بود و بعنوان شعار کمپینشون استفاده میکرد.

بیشتر سخرانی انگیزشی بود با یه سری جوک و خنده تا اینکه یه صحبت تخصصی در مورد دیجیتال مارکتینگ.

هرچند تجربه ثابت کرده مردم آدمای پر انرژی رو دوست دارن، شاید یکی از دلایلی که از این ارائه افراد لذت بردن همین بود. البته حرفای ضد و نقیض زیاد بود.

هوتن هاشمی در dmday

 

هوتن هاشمی در روز بازاریابی دیجیتال

 

حالا من اصن غرغرو، یعنی انقد مخاطب شما بی سواده که نمیدونه هر شبکه اجتماعی زبان خودش رو داره و شلوار مخصوص خودش رو باید پوشید؟

میثم کیهانی و روز بازاریابی دیجیتال

 

میثم کیهانی در dmday

 

نمونه توییت های میثم خان بگذریم که اصلش مال Jim Metcalf هست. وسط همایش بنده خدا کلید کرده بود که ما دنبال آدمایی بودیم که تغییر ایجاد کنن، هر چند استیو خدا بیامرز بود میگفت:

we want people who want to change the world for the better

 

میثم کیهانی و dmday

 

هوتن و میثم در dmday

 

هوتن و میثم و dmday

یه صحبتی هم در این زمینه شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

 

یه شکست و تقدیر جسارت گفتن اون

مینا جهانی از دیوار یکی از مثبت ترین بازخورد ها رو داشت، چون ایشون و مجموعه دیوار این جسارت رو داشتن که از یه شکست حرف بزنن.

باز هم اعداد و ارقام دقیق گفته نشد ولی طبیعی هست که نمیشه بهشون خورده گرفت هرچند یه اشاره تقریبی کردن.

ولی این انتقال تجربه خیلی خوب بود احتمالا تو همین شکلی یه مصاحبه در این زمینه باهاشون خواهم داشت.

مینا جهانی از دیوار در dmday

 

مینا جهانی در روز بازاریابی دیجیتال

 

دیوار و dmday

 

دیوار و dmday

 

 

 

 

 

خلاقیت در بازاریابی دیجیتال و افسوس

یه افسوس که هنوز همرامه اینه که به دلایل اورژانسی مجبور شدم تو این قسمت سالن رو ترک کنم و یکم دیر رسیدم، از قرار معلوم این سخنرانی یکی از بهترین ها شد.

صحبت های محسن رهگذر از بادکوبه و بازخورداش:

محسن رهگذر در dmday

 

بادکوبه و dmday

 

محسن رهگذر در روز بازاریابی دیجیتال

 

بادکوبه در روز بازاریابی دیجیتال

 

 

حرف آخر و پویا کندری

قرار بود صحبت آخر رو آقای هاشمی انجام بده ولی احساس کردم با تمام تلاش هایی که کرده اونجوری که دلش میخواست کارا پیش نرفته به هر حال پویا کندری یه جمع بندی از همایش داشت.

اکبر هاشمی و روز بازاریابی دیجیتال

نتیجه گیری و پیشنهاد برا سال آینده

همونطور که اول کار هم گفتم هیشکی نمیخواد نتیجه کارش بد بشه، برا این برنامه هم خیلی تلاش شده بود ولی بیشتر شبیه یه سمینار معمولی برا استارتاپا بود تا انتقال تجربه به فعالین بازاریابی دیجیتال.

بنظرم خیلی از کسایی که اومده بودن داشتن برا برند شخصیشون یا کسب و کارشون بازاریابی رویدادی میکردن:

بازاریابی رویدادی در dmday

 

event marketing در روز بازاریابی دیجیتال

 

 

پیشنهادم اینه بنظرم شما که انقدر برا این همایش زحمت کشیدید و نشون دادید که میتونید این همه علاقمند رو یه جا جمع کنید برای ارتقا کیفیت مطالب تو سالای آینده:

یا از عزیزانی که انتقال مطالبشون ثابت شده هست دعوت کنید مثل جناب عادل طالبی یا جناب محمود بشاش و خیلیای دیگه

یا اینکه قبل از این همایش ها روی مطالب ارائه دهنده ها از قبل نظارت داشته باشید. چون به اندازه کافی ثابت شد خیلی دلسوزی برا انتقال تجربه وجود نداره، شاید هم انگیزش رو باید براشون بوجود بیارید.

دیگه چیو دوست داشتم؟

یه توییت مونده بود تو دسته بندی بالا نمی گنجید برا همین اینجا آوردم.

سپاس از اکبر هاشمی که با اینکه رسانه خودش بود ترجیح داد حرفش رو اینجا بنویسه:

اکبر هاشمی و dmday

 

و همچنین سپاس از این دوستان مثبت نگر:

 

** تصمیم کبری و یه حرکت جمعی

به جای اینکه بشینم و فقط از شرایط شکایت کنم تصمیم گرفتم با همکاری شما دوستان علاقمند، یه کتاب پرفروش دنیا در زمینه دیجیتال مارکتینگ رو ترجمه کنیم.

یه پست کامل در مورد کتابا و معرفیشون بهش اختصاص میدم و ممنون میشم با ریتوییت کردن یا اشتراک گذاری اون پست بقیه رو هم با این حرکت آشنا کنید.

موارد مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *