📚 8 کتاب دیجیتال مارکتینگ برا 98 + دانلود pdf

ترجمه گروهی کتاب دیجیتال مارکتینگ

سلام رفقا، پارسال که پست کتاب خوب دیجیتال مارکتینگ رو نوشتم فکر نمی‌کردم انقد استقبال بشه و برام جالب بود یه تعدادی درخواست دادن که تو ترجمه گروهی کتاب‌ها شرکت کنند.

بخاطر انتقال شرکت به تهران مدتی تقریبا کم فعالیت بودم. بزودی تجربیات این ایام رو باهاتون به اشتراک میزارم، فعلا با آپدیت این پست و کتاب‌های جدید اومدم.

نکات قبل معرفی

قبل از هر چیز اینو بگم که بازاریابی دیجیتال انقدر وسیعه که نمیتونیم بگیم ما ده تا کتاب میخونیم و میشیم دیجیتال مارکتر، فیلدهای زیر مجموعه زیادی وجود داره و هر فیلد کتاب های تخصصی خودش.

اما کتاب هایی که معرفی میکنم بصورت کلی در سال گذشته مورد توجه بوده.

یه نکته دیگه هم اینه که من معتقدم برا پیشنهاد یه کتاب اول باید اون رو خوند اما قبلش باید تحقیق کنید که چه کتاب‌هایی ارزش خوندن داره.

کتاب‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ اینجا هم در واقع حاصل همون تحقیق هست و امسال توی لیست مطالعه خودم قرار گرفته که با شما به اشتراک گذاشتم.

یه سری از کتاب هایی رو که پارسال معرفی کردم تو این لیست خط زدم (رو عنوانشون میتونید ببینید که خط کشیده شده) دلیلش هم اینه که یا این کتاب ها ترجمه شده یا خوندم و اون اندازه که فکر میکردم خوب نبودند.

لینک هر کتاب تو آمازون رو میتونید تو عنوانش پیدا کنید و لینک دانلود رو انتهای صفحه تو یه فایل زیپ برا دانلود گذاشتم.

سعی می‌کنم بزودی هر دو هفته‌ای خلاصه یکی از این کتاب‌ها رو در قالب یه فایل صوتی آماده کنم اگه خواستید بشنوید تو خبرنامه عضو بشید.

فرمت فایل هایی که برا دانلود گذاشتم یا pdf هست یا epub که من شخصا از اپ moon+ reader استفاده می کنم برا این فایل ها و ازش راضی ام چون هم تنظیم شب و روز داره برا مطالعه هم auto scroll برا مطالعه سریعتر.

بریم سراغ معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ:

کتاب های پیشنهادی دیجیتال مارکتینگ برای مطالعه در سال 98

1. کتاب What customers crave:

کتاب what customers crave
What customers crave

مشتری ها اشتیاق چی رو دارند؟
چجوری مشتری هاتون رو بفهمید و بدونید عاشق چین و از چی متنفر.

سال نشر: اواخر 2016
تعداد صفحات: 256

سال گذشته هم این کتاب تو سایت‌های معتبر حوزه دیجیتال مارکتینگ دنیا پیشنهاد شده بود و جالبه که امسال هم یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها تو این سایت ها بود.

شکی نیست که شناخت نیاز مشتری میتونه برابر باشه با جذب رضایتش و افزایش تعداد مشتری های وفادار.

هدف کتاب اینه که یاد بگیرید چجوری پیدا کنید مشتری‌ها چی رو دوست دارند و از چی بدشون میاد.

و پیشنهاد میده به جای ساخت یه پرسونای ساده روی چیزهایی که مشتریتون عاشقشه و ازش متنفره تمرکز کنید و یه مدل تقسیم بندی مشتری ارائه میده به نام ESP که انتظارات، تجربیات حسی و ارزش رو از نگاه مشتری می سنجه.

2. کتاب Pre-Suasion:

پیش القا

سال نشر: اواخر 2016
تعداد صفحات: 433

یکی از پرتکرارترین کتاب های توصیه شده امسال که انگار بتازگی ترجمه هم شده.

رابرت چیالدینی نویسنده یکی از برترین کتاب‌های مارکتینگ (تاثیر) تو این کتاب رازهای ترغیب مشتری در بازاریابی رو بیان میکنه.

درباره این صحبت میکنه که چه کارهایی رو باید پیش از صحبت با مشتری انجام داد که منجر بشه به ترغیبش برای خرید.

خوشبختانه از اون دسته از کتاب هایی هست که با تکیه بر مطالعات موردی و داستان های تجربی اومده یه تعدادی دسته بندی رو ارائه داده که کار رو راحت می‌کنه.

3. کتاب TOP of MIND:

کتاب Top of Mind
کتاب TOP of MIND

نوک ذهن
چجوری از تولید محتوا برای درگیر کردن کسایی که برامون مهم هستن استفاده کنیم.

سال نشر: اواسط 2017
تعداد صفحات: 209

اسم کتاب این رو بیان میکنه که برند های مطرح بازار در زمان خرید قبل از بقیه به فکر شما میرسند (در بالای ذهن شما هستند).

شما چطور میتونید انقدر روی مخاطب تاثیر بگذارید که مطمئن باشید در زمان خرید اول به شما فکر کنه؟

با ایجاد عادت هایی که مخاطبتون رو درگیر کنه و باهاش ارتباط برقرار کنه. کتاب بصورت گام به گام نشون میده چطور میتونید از محتوا استفاده کنید برای اینکه برندتون همیشه در صدر صنعتتون باشه.

4. کتاب Performance Partnerships:

سال نشر: اواسط 2017
تعداد صفحات: 288

همونطور که از اسمش مشخصه در مورد Performance marketing یا مارکتینگ نتیجه محور هست. (خیلی سادش میشه بازاریابی بر اساس اکشن‌ها)

این کتاب رو قطعا تو لیست مطالعه امسالم میزارم چون تجربه نشون داده آژانس‌های تبلیغات دیجیتال بعد یه مدت به CPI مهاجرت کردند و الان هم امیدوارم به زودی رقابت در CPA بیشتر بشه.

کتاب، تاریخچه ای از affiliate marketing رو به نشون میده و میگه چطور از بازاریابی‌های اسپمی در حال فاصله گرفتن هست. و نشون میده که در حال تبدیل شدن به تکنیکی هست برا brand awareness و سودرسانی بیشتر.

البته یه نکته رو بگم که Performance marketing فقط همکاری با آژانس ها نیستش و بخشیش هم همکاری در فروش هست که بنظرم اگه به این موضوع علاقمند هستید به لیستتون اضافه کنید.

5. کتاب Blue Ocean Shift:

حرکت به سوی اقیانوس آبی
گام‌هایی مسلم برای القای حس اعتماد و رسیدن به رشد بیش‌تر.

سال نشر: اواخر 2017
تعداد صفحات: 336

نمیخواستم این کتاب رو به لیست اضافه کنم منتهی انقدر ازش تعریف دیدم خودم هم ترغیب شدم بخونمش، البته دلیلی که نمیخواستم اضافه بشه این بود که  ترجمه شده.

فقط حواستون باشه یکی از ترجمه‌ها تو عنوان فرعی نوشته: “گام‌های اثبات‌شده برای الهام‌گیری اعتماد به نفس” یعنی تو عنوان اشتباه داره پس احتمالا تو ترجمه هم اشتباه کرده باشه.

در ادامه کتاب استراتژی اقیانوس آبی این کتاب روند ها، ابزار ها، تحقیقات جدید و مطالعات موردی‌ای رو آورده که نشون میده چطور خیلی از شرکت ها با وجود بودن در بازار به شدت رقابتی (اقیانوس خونی) تغییر خودشون رو به سمت یک نیش مارکت در اقیانوس آبی شروع کردند.

6. کتاب The Content Formula:

فرمول محتوا
بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوایتان را حساب کنید و دیگه پولتون رو به هدر ندید.

سال نشر: اواخر 2015
تعداد صفحات: 104

تولید محتوا علیرغم اینکه به نظر کم هزینه میاد، پروسه بشدت هزینه بری هست و اگه ندونید موقعی که میخواید برنامه ریزی کنید چقدر بازگشت سرمایه خواهید داشت ریسک زیادی رو پذیرفتید.

این کتاب راه حل اندازه گیری ROI در تولید محتوا رو نشون میده و میگه چطوری براش برنامه ریزی کنید که با رشد باشه.

7. کتاب Non-Obvious 2019:

نا واضح
چطور بازارهای رو به رشد را شناسایی کنیم و پیروز آینده باشیم.

سال نشر: اوایل 2019
تعداد صفحات: 334

کلا آینده پژوهی و اینکه یک قدم از رقباتون جلوتر باشید موضوع بشدت داغی هست مخصوصا در بازارهای رقابتی این روزها.

این کتاب از واژه curate کردن برای پیدا کردن ترند ها و روند ها استفاده کرده.

در واقع Curator کسیه که تو موزه‌ها انتخاب می‌کنه چی به نمایش گذاشته بشه و چی از انبار موزه بیرون نیاد.

روهیت معتقده توی دنیای ایده ها هم شما باید curate کنید و یاد میده که چطور ترندها رو پیدا کنید و ازشون به نفع خود سود آوری داشته باشید.

بدی کتاب اینه که ترند هایی که در دنیای غرب جذابه یه مقدار با فاصله زمانی به اینجا میرسه، پس بهتره ورژن سال گذشتش یا دو سال پیشش رو برای مطالعه انتخاب کنید.

در عوض خوبیش اینه که یاد میگیرید چجوری از بین انبوهی از اطلاعات ترندهای رو به رشد یا نزدیک به رشد رو شناسایی کنید.

8. کتاب Outside insight:

هدایت دنیایی که در داده ها در حال غرق شدن است.

سال نشر: اواخر 2016
تعداد صفحات: 320

اسم کتاب بسیار هوشمندانه انتخاب شده. کلمه دوم بر وزن inside هست که کنار outside خیلی خوب نشسته و در واقع داره معنای بینش استفاده از دیتا و اطلاعات رو میرسونه.

ما تو دنیایی زندگی می کنیم که بیشتر از همه زمان‌ها داده‌ها در دسترسمون وجود داره و خیلی مهمه که بفهمیم چطور و کجا از این داده‌ها تو استراتژی مارکتینگمون استفاده کنیم.

نویسنده یاد میده که چطور از شکست ها و پیروزی های دیگران برای برنامه ریزی مارکتینگ خودتون استفاده کنید، استفاده از داستان شرکت های بزرگی مثل اپل، فیسبوک و …

کتاب های مارکتینگ که از لیست امسال حذف شدند

کتاب Hacking Growth:

کتاب خوبی هست ولی دیدم ترجمه شده و خیلی‌ها هم معرفیش کردن پس دیدم دیگه نیازی نیست تو این لیست بمونه.

کتاب Building a Story Brand:

واقعیتش اینه که کتاب رو خوندم و دیدم اونچنانی که فکر میکردم و ازش تعریف شده بود خوب نیست.

دلیل معرفیتش بیشتر این بود که نویسنده خیلی معروفی داره.

البته از یه جهت خوب بود که زمانی که میخواید داستان کسب و کار خودتون رو بگید یه فریمورک به شما میده که میتونید ازش استفاده کنید برای اجرای قدم به قدم.

کتاب Start with Why:

اول اینکه این کتاب ترجمه شده، دوم اینکه بنظرم سیمون سینک در طول این کتاب داره بیشتر گزافه گویی میکنه از همون مطالبی که قبلا تو تد تاکش در موردش صحبت کرده بود.

بنابراین خیلی توصیه نمی‌کنم به عنوان مطالعه یه کتاب براش وقت گذاشته بشه، روخوانی شاید.

دانلود کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ سال 98

کتاب‌های بالاکه گیرم اومد رو تو یه فایل گذاشتم که میتونید از این لینک دانلود کنید.

موارد مشابه

7 دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر . بهروز خادمی هستم کارشناس ارشد بازرگانی. راستش من زبانم زیاد خوب نیست اما خیلی علاقه مند به ترجمه کتاب های روز دنیا در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ هستم به نظر شما از کجا شروع کنم؟ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.

    1. سلام بهروز جان،
      ببینید دیجیتال مارکتینگ یه تنه درخت هست که کلی شاخه و زیر شاخه داره
      بنظرم یکی از زیر شاخه هایی رو که علاقه دارید رو پیدا کنید و تو اون مورد هم خودتون رو برند کنید هم کتاب رو بنویسید
      تو این زمینه ممکنه بتونیم همکاری داشته باشیم یه ایمیل بفرستید که بیشتر صحبت کنیم soroush@haminshekli.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *