📚 کتاب خوب دیجیتال مارکتینگ + ترجمه گروهی

ترجمه گروهی کتاب دیجیتال مارکتینگ

شاید در توییت گزارش روز بازاریابی دیجیتال خونده باشید که تصمیم داریم یه کتاب پرفروش دنیا مرتبط با بازاریابی دیجیتال رو به صورت گروهی ترجمه کنیم.

تعداد کتابای خوب و مرتبط با این زمینه زیادن ولی این کتاب هایی که معرفی میکنم بیشترین توصیه رو در بین سایت های معتبر داشتن.

ممنون میشم که این پست رو با دوستاتون به اشتراک بزارید تا با شرکت افراد بیشتر رای گیری عادلانه تری انجام بشه.

اگه خودتون هم دوست دارید در ترجمه مشارکت کنید لطفا یا با ایمیلم که سمت چپ وبسایت هست یا با کامنت گذاشتن و گذاشتن ایمیلتون زیر همین پست با من در ارتباط باشید.

پایینتر تو همین پست رای گیری رو گذاشتم منتهی برا یکجا بودن رای ها ممنون میشم از طریق این رای گیری در توییتر اقدام کنید و فقط در صورتی که توییتر ندارید اینجا رای بدید.

لیست و توضیح اجمالی کتاب های پیشنهادی برای ترجمه

یه سری کتاب خوب هم هست که تو لیست نیاوردم، چون تعداد توصیه هاشون کمتر از بقیه بود و باشه ایشالا برا سری بعد ترجمه.

1. کتاب What Customers Crave:

کتاب what customers crave

چجوری مشتری هاتون رو بفهمید و بدونید عاشق چین و از چی متنفر.

 

رتبه 168 امین کتاب پرفروش در رفتار مشتری و 170 در وب مارکتینگ

انتشار: اواخر 2016

در زمینه ساخت تجربه مشتری استثنایی این کتاب پیشنهاد میده که چطوری تو روند تجربه مشتریتون تحقیق و بررسی انجام بدید تا مشکلات پیدا بشه و پیشنهاد میده به جای ساخت یه پرسونای ساده روی چیزهایی که مشتریتون عاشقشه و ازش متنفر تمرکز کنید و یه مدل تقسیم بندی مشتری ارائه میده به نام ESP.

 

2. کتاب Hacking Growth:

کتاب Hacking Growth

توسط بنیانگذار هک رشد و در مورد اینکه چجوری استراتژی هک رشد رو بسازیم و پیاده کنیم.

انتشار: اواسط 2017

تو این کتاب دو مارکتر قوی استارتاپ ها نشون میدن که چجوری موفق ترین شرکت های دنیا تیم رشدشون رو میسازن و پیدا میکنن که برا بیزینس هاشون چی بهتر کار میکنه در زمینه رشد و حفظ مشتری.

تو معرفی کتاب میگن: امروز باورش سخته ولی یه زمانی Airbnb فقط مخصوص افرادی بود که ارزون سفر میکردن و کوچ سرفر بودن (وبسایت couchsurfing)، پینترست بیشتر توسط قنادا و هنرمند های کارای دست ساز استفاده میشد، فیس بوک هم برادر ناتنی همیشه شرمنده myspace بود، چجوری این شرکت ها تونستن این شروع حقیرانه رو تبدیل به یه کمپانی جهانی کنن؟ متدولوژی که این شرکتا استفاده کردن هک رشد هست و این کتاب میگه چجوری این متدولوژی رو تو بیزینس خودتون اجرا کنید.

3. کتاب Top of Mind:

کتاب Top of Mind

چجوری از تولید محتوا برای درگیر کردن کسایی که برامون مهم هستن استفاده کنیم.

رتبه 16 در تبلیغات، 17 در کارآفرینی و بیزینس های کوچک و 6 در تکنیک ها و مهارت ها

انتشار: اواسط 2017

اسم کتاب از این داستان گرفته شده که برند های مطرح بازار همیشه اول به فکر شما میرسن (در صدر ذهن شما هستن). چطوری شما هم میتونید انقدر روی مخاطب تاثیر بگذارید که اطمینان داشته باشه و در زمان خرید اول به شما فکر کنه؟ با ایجاد عادت هایی که مخاطبتون رو درگیر کنه و باهاش ارتباط برقرار کنه. این کتاب بصورت گام به گام نشون میده چجوری میتونید از محتوا استفاده کنید برا اینکه برندتون همیشه در صدر رشته کاریتون باشه.

 

4. کتاب Building a Story Brand:

کتاب Building a Story Brand

7 گام ثابت شده برای داستان گویی برند و ارائه شفاف پیامتان.

رتبه 1 در پرفروشترین کتاب مدیریت محصول 2 در خدمات مشتری و 3 در Business Writing

انتشار: اواخر 2017

یه مشکل همیشگی برا کسب و کار ها وجود داره و اون هم صحبت در مورد بیزینسشون هست، و نوشتن در موردش. اگه تو زمینه مارکتینگ فعالیت دارید حتما دیدید که خیلیا توصیه میکنن حتما در مورد برندتون یا محصولتون سعی کنید داستان بگید. چون هم توجه مشتری ها رو به خودش جذب میکنه هم پیام برند و محصولتون رو به راحتی انتقال میده. کتاب به شما 7 روش ثابت شده رو یاد میده که همه انسان ها بهش واکنش میدن و به اون دلیل خرید میکنن.

چه اینکه شما مدیر مارکتینگ یه شرکت بزرگ باشید یا یه بیزینس کوچیک داشته باشید یا یه سیاستمدار باشید این کتاب برا همیشه نوع پیامی که از خودتون به افراد میگید رو تغییر میده.

 

رای گیری برای ترجمه بین همین چهار تا کتاب برگزار میشه.

چون انتخاب بین دو گزینه راحتتر هست، لطفا بین دو گزینه اول و دو گزینه دوم کتاب مورد علاقه رو انتخاب کنید و در نهایت یه رای گیری بین دو کتاب برگزیده انجام میدیم.

زمان رای گیری به اتمام رسید، به زودی در پستی جدید کتاب منتخب، نحوه ترجمه گروهی و باقی توضیحات رو مینویسم.

5. کتاب Digital Marketing for Dummies:

کتاب Digital Marketing for Dummies

استراتژی های ثابت شده برای درگیر کردن مخاطب، ساخت برند و پیدا کردن مشتریان جدید

38 در وب مارکتینگ، 60 در تجارت الکترونیک و 78 در اینترنت و سوشال مدیا

انتشار: اوایل 2017

مباحث مختلفی مثل نقشه راه مشتری (Customer journey)، برنامه ریزی بازاریابی، صفحه فرود، بلاگ نویسی، سئو، بازاریابی موتور های جستجو، سوشال و … رو پوشش میده.

صفحه فرود (landing page) رو خوب بهش پرداختن، در مورد این توضیح دادن که چقدر اهمیت داره که پیشنهاد بدید، بر اساس بازدید های تکراری پیشنهاد رو اصلاح کنید و دوباره ارائه بدید. همچنین 57 تا ایده جذاب برای دسته بندی های بلاگ ها ارائه داده که هم عناوین جالبیه هم ایده میده برا محتوا و جهت گیریش. تو یه فصل هم کلا به این پرداخته که بزرگترین اشتباهات دیجیتال مارکتینگ چی هست.

احتمالا من خودم به این کتاب رای نمیدم، خیلی کتاب جذاب و ارزشمندی هست ولی چون خیلی عام هست و یه موضوع خاص رو بهش نپرداخته امکانش هست که همزمان کس دیگه ای در حال ترجمش باشه.

 

6. کتاب Spin Sucks:

کتاب spin sucks

چطور پیامی به مشتری بدیم که ایجاد اعتماد کنه.

رتبه 247 در روابط عمومی

انتشار: اوایل 2014

Authenticity و معتبر بودن یکی از اسامی قشنگی هست که این روزا میشنویم ولی واقعا چجوری میشه به این اعتبار در پیام بین مشتریامون و بازار هدفمون رسید؟

هدف کتاب در واقع اینه که بگه مردم پیام های مصنوعی و ساخته شده رو دوست ندارن و میگه خیلی دنبال کمال گرایی نباشید و به جاش صداقت رو جایگزین کنید تا با مشتریاتون یه رابطه دو سر سود برقرار شه. بنظرم ما تو ایران توی روابط عمومی در مارکتینگمون خیلی کار داریم.

 

7. کتاب The Content Formula:

کتاب The Content Formula

بازگشت سرمایه در تولید محتوایتان را حساب کنید و دیگه پولتون رو به هدر ندید

انتشار: اواخر 2015

میدونید تولید محتوا پروسه هزینه بری هست و اگه ندونید موقعی که میخواید برنامه ریزی کنید چقدر بازگشت سرمایه دارید یه ریسک شدیدی رو پذیرفتید. این کتاب راه حل اندازه گیری ROI رو نشون میده و میگه چطوری براش برنامه ریزی کنید که رشد کنید.

 

8. کتاب Start with Why:

کتاب start with why

رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می‌شوند. 

رتبه 8 در کارآفرینی

سال انتشار: 2009

(ترجمه شده)

اگه سخنرانی جذاب سایمون سینک تو تد رو ندیدید حتما پیشنهاد میکنم از اینجا ببینید.

سایمون سینک تو این سخنرانی میگه چه ویژگی هایی در پیام های رهبران و کمپانی های بزرگ دنیا وجود داره و اون چرایی وجودشون هست.

از این جهت این کتاب برا بازاریابان دیجیتال مهمه که دونستن و انتقال مفهوم چرایی سازمانشون کار اصلی هست که انجام میدم.

بدی کتاب در عین حال اینه که چند جا دیدم میگفتن یه سری مثال رو بارها و بارها تو کتاب تکرار کرده و کتاب به اندازه سخنرانی جذاب و تاثیر گذار نیست.

9. کتاب Non-Obvious 2018:

کتاب Non-Obvious

چگونه متفاوت فکر کنیم، ایده ها را جمع آوری کنیم و آینده را پیش بینی.

100 امین کتاب پرفروش دنیا در زمینه رفتار مشتری و 37 در پیش بینی آینده و برنامه ریزی

انتشار: اواخر 2017 (نسخه اول: 2015)

بیشتر روی چشم انداز ها و ترند های آینده بازار تمرکز کرده و اینکه مارکتر ها چگونه میتونن از این ترندها به نفع خود سود آوری داشته باشن. بعلاوه اینکه توضیح میده که چجوری میتونید اطلاعاتی رو پیدا کنید و توسط اون ترند های آینده رو کشف کنید.

بدی کتاب اینه که ترند هایی که در دنیای غرب جذابه یه مقدار با فاصله زمانی به اینجا میرسه و از یه جهاتی ترند های روز بازار ما نیست.

خوبیش در عوض اینه که آموزش میده چجوری این اطلاعات رو جمع آوری کنید و به نتیجه برسید که چی ترند شده، از این جهت میشه ترند های اینجا رو هم پیدا کرد.

 

 تا چند ساعت دیگه نحوه شرکت در راهی گیری انتخاب کتاب رو همینجا میزارم

 

موارد مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *