انتخاب نام دامنه [چند تا ابزار کارآمد]

انتخاب نام برند

همیشه مشکلی که تو انتخاب نام دامنه یا یه برند داریم اینه که یا همه اسم هایی که به ذهنمون میرسه رو یه زرنگ تر قبل ما گرفته یا اسمهای خیلی طولانی تو ذهنمون میاد.

تو این شرایط توی دنیا کمپانی های بزرگ میان از یه روش به نام Coined name استفاده میکنن تا اسم های جدید و ماندگار رو پیدا کنن.

توی فایل صوتی ادامه این پست میگم انواع راه های این متد چیه و چجوری میتونید خودتون ازش استفاده کنید بعلاوه چند تا سایت که اونا رو هم معرفی میکنم.

روش Coined name و انتخاب اسم تک کلمه

توی فایل صوتی چند تا روش ساده رو گفتم که چجوری این Coined name ها ساخته میشه.

بهترین راه اینه که بعد از اینکه فایل رو گوش دادید این روی این روش ها یه فکر کنید و با همکارا و دوستاتون روی هر کدومش که دوست دارید چند روز بارش فکری انجام بدید.

خیلی عجله نداشته باشید، چند روز به ذهنتون فرصت بدید ولی نتیجش خیلی قشنگ میشه.

نمونه هایی از این نام ها در فارسی: telewebion = television + web یا نماشا = نمایش + تماشا یا پروازستان

چند تا ابزار هم معرفی کردم تو فایل:

  1. wordoid و names4brands برای پیشنهاد اسم.
  2. nameboy هم تو انتخاب نام دامنه خیلی پیشنهاد میشه.
  3. lean domain search هم بد نیست.

فایل های صوتی بعدی رو هم میتونید از کانال تلگرام همین شکلی یا شنوتو بشنوید.

موارد مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *